Sömnrekord

Inatt slog jag sömnrekord.
För första gången sen Filippa föddes för åtta dagar sen fick jag sova mer än fem timmar under en natt.
Tror det blev uppåt sju timmar inatt faktiskt. Givetvis inte sammanhängande men sammanlagt. Börjar bli en riktigt duktig tjej både på att äta och sova. De vakna timmarna blir allt mer sällsynta. Men det är såvitt jag förstått fullt normalt.

Idag var hon i alla fall vaken ett par timmar på förmiddagen.
På grund av det sov hon bort hela sin första shoppingrunda. Men det gjorde inte så mycket.
Jag och Bettina kunde i lugn och ro spatsera runt på Köpis i Valbo i ett par timmar.


Framme!


Filippa för dagen i en riktigt läcker mössa.

Vi betade av de sista julklapparna och Bettina uppdaterade sin garderob lite. Det blev även ett par plagg till lilltösen. Bettina kunde inte riktigt motstå. Dessutom behövde vi ett par uppsättningar till i strl. 50.



- Åh jag döör, sa Bettina när jag höll upp den högra dressen i affärn.

När det låter så vet man att det inte är nåonting man hänger tillbaka.

---

Snubblade in i skivaffärn som av en händelse. Där sålde de tre skivor för 199:-.
Det var ingen idé att kämpa emot.



Förklaring fr. v.
- Chris Cornell sjöng i Audioslave. Karln har en röst som piskar det mesta.
- Nirvana är Nirvana. Även om jag aldrig lyssnade på dem ordentligt är det musikhistoria som måste ägas. 
- Lady Gaga. Kanske förvånar de som känner mig, men den här skivan innehåller så många bra låtar att det är kul att ha den. 'Telephone' är nog en av de bästa 'icke-rock-låtar' jag hört. Dessutom går skivan med fördel att spela när Bettina är i närheten.

Cornell i aktion: (hyfsad låt dessutom)
http://www.youtube.com/watch?v=7QU1nvuxaMA

---

Igår var det minikalas. Filippa 'fyllde' en vecka och mina jobbarkompisar var här.


Hela gänget lyssnar på förlossningsberättelsen. Filippa däckad i sängen.


Sen var det glögg i vardagsrummet.

Vi fick jättefina presenter. Bland annat:


En Bamse-sängmobil.


Body och strumpor från Villervalla.

---

Några Filippa-bilder:


En vanlig syn i vår soffa de senaste dagarna. Mor och dotter sover sött tillsammans.


Galet gullig bild från igår natt. Såhär nöjda kan man vara efter maten. Sex dagar


Funkar bra att sova hos farsan också.


Från annan vinkel med mobilen. Gobiten däckad.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Blir alldeles sjuk när jag ser bilderna på lilla hjärtat, längtar så till man får hålla henne igen.

Även morfar längtar mycke efter att få se henne, skubbar uppför trappen när jag ropar att det finns nya bilder....he he he

2010-12-06 @ 19:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0