Jobb igen



Såhär gosigt kan det vara på soffan en söndagsförmiddag.

Filippa sover som en stock medans jag kollar på slalom och skidskytte och Bettina tar igen sig i sovrummet efter att ha varit vaken rätt mycket inatt.

Vi gick upp efter att Filippa ätit vid nio och sedan dess har hon legat där och sovit.

Jag fick 'ledigt' inatt och kunde sova på när tjejerna gick upp för amning i vardagsrummet. Det kändes ganska nödvändigt med sammanhängande sömn inatt med tanke på att det är dags för mig att jobba igen imorgon.

Det känns helt okej att börja jobba eftersom jag bara jobbar tre dagar innan det blir semester igen över jul och nyår. Dessutom kör jag två morgonpass till att börja med följt av ett avslutande dagpass. När jag jobbar morgon slutar jag ju kl.10 på förmiddagen och dagen känns sen nästan som en semesterdag. Visserligen börjar jag ju 04:00 men det är jag van vid och sålänge jag får fyra-fem timmars sömn klarar jag mig bra.

---

Tolv minusgrader på termometern. Skinande sol och gnistrande snö.
Vi hade tänkt ta oss ut på julmarknad i Furuvik på eftermiddagen. Vore skönt om det sjönk til i alla fall -10 för Filippas skull. Sen får vi pälsa på henne enligt flerlagersprincipen och ta av henne ifall det blir för varmt.
Lätt att glömma sig själv i det här läget. När vi gick ut första gången (-8 grader) klädde vi på henne efter konstens alla regler men sen gick jag och frös där utan långkalsonger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0