Bortskämd

Vi har redan skämt bort vår Filippa ordentligt.
Med vår närhet.
Hon vägrar i princip att somna in någon annanstans än hos Bettina och mig. Favoritplatsen är som tidigare på Bettinas mage men hos mig funkar det lyckligtvis också bra. Igår kväll sov hon i ett par timmar på min arm och såg ut att ha det hur mysigt som helst:


Försök att ignorera den orakade luffaren till höger.


Det är ju den där lilla Filippa som är intressant.

Jag ser inga problem med att hon helst somnar och sover jättenära oss. Innan man vet ordet av är den här tiden förbi och man längtar tillbaka. Dessutom har jag förtsått att spädbarn inte kan få för mycket närhet. Jag offrar utan tvekan ett par timmars sömn varje natt för att få skämma bort henne på det här viset.
Min chef Linda sa idag när vi var på julbord att hon hade en vän som sagt:
- Man ska marinera sina barn i närhet och trygghet.
Och det är väl ungefär vad vi håller på med just nu.

Ett par närhetsbilder från de senaste dagarna, plåtade med mobilen:


Avtuppad i onsdags kväll.


Imorse la jag henne ner i sängen, ganska snabbt kröp hon intill sidan på mig och slocknade.

---

Julbord ja. Röck in en sväng på jobbet idag och åt jullunch med kollegorna. Ett skitigt jobb är det, men någon måste göra det. Precis som i fjol åt vi på Engeltofta strax utanför stan.
Ett helt okej julbord, inget som sticker ut. Jo föresten. Och det negativt. Maten står på övervåningen och vi satt på undervåningen. En promenad på säkert uppåt 50 meter, bland annat uppför en trappa krävdes.
Så var dagens I-landsproblem noterat.


TV4 Gävle/Dalarna väntar på att få äta julbord.

---

Nu är jag också pappa på pappret.
I förmiddags var vi på familjerätten och skrev på alla pappar. Det var riktigt avancerat med vittnen och grejer när jag intygade med min underskrift att jag är pappa till Filippa. Sen var givetvis Bettina tvungen att skriva under på saken. Efter viss tvekan skrev hon under.
Det sista var ett skämt.

---

Fredagsmys på gång. Jag ska korka en bättre tjeckisk pilsner och börja med maten.
Tacos är det på menyn. Sen blir det Robinson på teve och därefter säkert ganska snart sängen.
Sömn har sällan känts så värdefullt som nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0