Skodd för vår


Adidas Vespa. Storlek 45 och 1/3.

Slank in på Intersport igår efter jobbet och investerade i dessa vita skodon.
Har länge kikat på otaliga vita vår/sommarskor. Allt från dessa trendiga Converse till sjukt stekiga små tygskor har övervägts. Brukar gå på magkänsla när det gäller skor och de ovanstående har inte känts helt hundra. När dessa föll i min blick stämde tillräckligt mycket för att det skulle bli affär.

Har ingen aning om varför modellen heter Vespa. Man kanske måste köra en vespa för att få äga ett par. Nu gäller det bara att smutsa ner dom lite sådär lagom. Helt kritvita pjucks är ingen höjdare.

---

Idag var det dags för redaktionsmöte. Våra tre chefer från Stockholm samt säljet och så vi journalister. Säljarna prisades för deras insats under första delen av året. Redan i april är årsbudgeten för Gävle/Dalarna insåld med marginal. Det är tydligen extremt bra och ovanligt så de fick en applåd. De fick varsin flarra skumpa också. Det sparades inte på krutet.


Stolt områdessäljchef Victoria Ställberg (tv) flankeras av ännu stoltare regionssäljchef Maria Rosengren.

Vi journalister fick varsin karamell och en klapp på axeln.

Reklamen säljer som aldrig förr och därmed går företaget bättre än någonsin tidigare.
Så ett litet tag till verkar man få behålla jobbet.
Bättre det iofs än alla flaskor champagne i hela världen.

---

Call of Duty 4: Modern Warfare.
Spelet har ett par år på nacken men sen inköpet i lördags har det verkligen inte gjort mig besviken. Lite pang pang blir man alltid sugen på efter att ha spelat sportspel en längre tid. Just nu är jag på specialuppdrag någonstans i det forna Sovjet som medlem i det brittiska specialförbandet S.A.S.

---

I påskas hade jag förtvivlat svårt att steka köttbullar. De blev liksom inte runda. Bar kantiga och i vissa fall nästan som små pannbiffar. Mycket frustrerande. Därför tänker jag inte utmana mitt tålamod idag när köttfärsen ska tillagas. Pannbiff med potäter, sås och lingon till middag.

Bettina äter inte lingonsylt. Jag har mycket svårt att förstå detta. Jag har otaliga gånger försökt få henne förstå att det är det som sätter piff på det hela. Dock förgäves och nu har jag gett upp. Hon får skylla sig själv.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Håller med...lingonsylt ska de va till köttbullarna ,tycker också att det sätter piff på rätten....)

2010-04-27 @ 18:22:52
Postat av: therese

snygga dojjer hörreduu ;)

2010-04-29 @ 20:20:52
URL: http://pperssontherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0