Planet Earth

Sjutton komma sex grader i skuggan.
Promenerade ner för söderbacken för en liten stund sen och märkte att Gävle just vaknat ur sin långa vinterdvala. Folk tog en första öl i solen på Söderhielmska, butiksägarna längs gatan stod ute och snackade, fontänerna på Rådhustorget och Södermalms torg hade fyllts med vatten.
Ibland är Gävle väldigt lätt att tycka om.


Inte Gävle men väl Paleochora på Kreta i somras. Favoritbild därifrån.

---

Blev en liten beställning från cdon idag. Har länge varit sugen på BBC's påkostade naturdokumentär Planet Earth och nu kunde jag inte hålla mig längre. Fem dvd:er fullmatade med HD-filmat kvalitetsmaterial. Allt är också skjutet med höghastighetskameror med superzoom. Allt kryddat med Sir David Attenborough som berättare. Arne Weise, släng dig i väggen.


---

Och som den utpräglade hockeynörd jag är ska jag nu sätta mig och med spänning följa Tre Kronor mot Tjeckien i LG Hockey Games. Jacob Markström begår landslagsdebut på riktigt och det ska bli mycket intressant att följa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0