Kaos

Jag jobbar just nu på en byggarbetsplats.
Nej, har inte sadlat om till byggare. Renovering på redaktionen pågår och mellan hammarslag och byggdamm försöker vi nu sy ihop nyhetsdagarna. Inte det lättaste då vi just nu inte har ordentlig plats för varken morgonmötet, redigeringen eller lunchrasten.


Kaosbild nr 1. Säljar-Janne sitter mitt i kaoset och försöker sälja reklam.


Ny vägg växer fram.


Sven försöker luncha i kaoset.


I köket är det nämligen inte läge.

För övrigt är bygg-gubbarna våra hjältar.
De har gjort hål i en nybyggd vägg bara för att kunna dra vatten till kaffemaskinen som provisoriskt placerats utanför köket. Annars hade det blivit köpkaffe i tre-fyra veckor. 
Sånt uppskattas.

---

Idag har jag träffat en nyfödd känguru. På djurparken Furuvik utanför stan föds det ett gäng varje vår och nu ska en av dom få ett namn via en tävling. Det var inte det lättaste att få bra närbilder på den lilla rackaren som fortfarande höll till i mammans pung. Ibland stack huvudet ut och då gällde det att vara med.

Fick bland annat lära mig att ungen föds rakt in i pungen där den sen håller till ett bra tag innan den tittar ut för första gången.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0