Glader påsker!

Påskafton.
När jag var lite kunde jag knappt bärga mig. Pappa hade ritat en äggkarta där det på ett eller flera ställen i lägenheten fanns ett kryss utritat. Där låg påskägg med en massa godis i. Lyckan var fullständig.
Nu för tiden är det annat.
Det är långhelgen som gör en lycklig. Fyra dagars sammanhängande ledighet. Lyx.

Påskägg, fjädrar och ledighet för att Jesus avrättades på långfredagen för cirka 2000 år sedan.

---

Rödis och Malin är på ingång. Ska bli riktigt trevligt att träffa dom igen. Det var nog i augusti i fjol senast. Rodis är ju ett mycket hängivet fan av Chelsea. Därför är bord bokat på Olles kl. 13:30. Matchstart mellan Manchester United och Chelsea kl. 13:45 i en förmodligen helt avgörande match om ligatiteln.

Sen ska vi laga en hejdundrande påskmiddag.

Förhoppningsvis med Mariestads påskbrygd som dryck. Jag vill ju så gärna kunna stå som Per Moberg i den briljanta reklamen och säga "Glader påsker!". Men när jag var på bolaget inne i centrum igår fanns den inte. Nu blir det utryckning till stans andra bolag i ett sista desperat försök att få lite påskkänsla.


- Glader påsker!

---

Jag var nära att ge upp igår.
Leksand i underläge 0-1 borta mot Rögle och det såg totalt håglöst ut. Ingen kämpade, ingen ville, många slarvade. Bara Jocke E och Oliver Ekman-Larsson förtjänar väl godkänt totalt sett. Men på något märkligt sätt, som jag såhär i efterhand inte kan hitta någon vettig förklaring till, vände LIF matchen och vann på övertid.
Hoppet lever och AIK måste besegras på Hovet imorgon.
Huva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0