Fönsterputs

Puh. Nackdelen med att ha en lägenhet med många fönster är att allihopa måste tvättas av då och då. Det har garanterat inte gjorts sen oktober 2008, då vi flyttade in. Tog cirka en och en halv timme och resultatet är succéartat. Bettina städat toaletten, dammat och håller just nu på och bakar tårta. Dessförinnan var hon och jobbade samtidigt som jag for till Citygross och handlade.
Med andra ord; hittils ingen lördag på sofflocket.

Tårtan ska ätas imorgon då vänner från Katrineholm kommer för att fira Bettinas födelsedag. Hon fyller på måndag men jag har redan lämnat över min present. Kunde inte hålla mig. En sodastream som hon gått och fingrat på i affärerna i ungefär ett års tid nu. Passar perfekt in i nya köket och fungerar dessutom utmärkt.

På väggen till affärn förut åkte jag förbi Volvo och köpte den här bagagerumsmattan:


990 spänn. Det kan va värt i längden för att bevara den ludna, smutsgillande klädseln.

Tidigare har vi uppgraderat bilen med denna hyperviktiga utrustningsdetalj:


Mugghållaren. Ett måste vid långfärder. Märkligt nog inte standardutrustning.

---

Får tillbaka min utlånade XBOX imorgon.
Måste erkänna att jag ser fram emot att få lira lite NHL igen.
Ett sjukt långlivat spel.

---

Ikväll blir det enkel men god middag.
Hamburgare med bröd och pommes. MAX's Frisco-bröd från Maxi är givet i dessa sammanhang. Brukar ha dressingen också men Kavlis får duga i afton. 

På teven lite senare: Buffalo Sabres vs. Boston Bruins i åttondelsfinal 2 av 7.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0