Blir så trött

Traskar glatt in på jobbet imorse runt 08:40.
Slår på datorn och är påväg mot köket med matdosan och dagens första kaffekopp. Då möter jag nyhetschef Jimmy i dörren.

- Du jobbar ju kväll idag, säger han.
- Nädu, jag kollade schemat senast igår, svarar jag.

Efter kontroll visar det sig att jag kollat på fel schema. Jag har klickat på filen "Schema vecka 1-14" istället för "Gällande schema vecka 1-14". De båda filerna ligger i samma mapp tillsammans med typ tio andra gamla scheman.

Inte någon administrativ fullträff av Jimmy, för att uttrycka sig milt.

Men inte mycket att göra åt och jag gick hemåt igen.
Ganska sur. Jobbar kväll veckan ut istället för dagpass som jag trott.
Jag har inget emot att jobba kväll men när man är helt oförberedd på det är det en annan sak.

Jag vet också att Jimmy haft det kämpigt med att lappa ihop ett fungerande schema eftersom vi har ett ganska ansträngt personalläge just nu. Så viss förståelse har jag. Och jag har inga avsikter att gå runt och sura hela veckan för det här. Så fungerar jag inte.

Nya tag kl. 14:00. Då börjar dagens arbetspass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0