Årets bild

- Det där är ju solklart årets bild!
Så lät det när redaktör Jimmy igår fick syn på en av bilderna jag tog på Strömvallen igår när jag gjorde ett inslag om Allsvenskans just nu hetaste spelare Alexander Gerndt.


Gerndt är rätt nöjd just nu.

Och ja. Jag ska inte sticka under stol med att jag är relativt nöjd med den.
En ren tillfällighet var det att han stannade till och gjorde den här minen mitt på plan precis så att reklamskylten på andra sidan planen letade sig prefekt in i bild.

Alex Gerndt leder altså just nu den allsvenska skytteligan på fem mål efter fem spelade matcher. Mycket kommer att hända innan serien är slut men det märks i alla fall att han trivs rätt bra med livet just nu. En kille som verkar trivas i rampljuset. Vissa blir sämre av uppmärksamhet, andra blir bättre.
Gerndt tycks vara en av de sistnämnda.

Här är hela inslaget, pratade också med Pelle Olsson om hur han bär sig åt när han fyndar sina succéspelare.

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1595090

Hela intervjun med Pelle:

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1595479

---

Idag har ännu en av mina pojkdrömmar förverkligats.
Jag har fått åka med i en gatusoparlastbil. Gör ett inslag om sandupptagningen i stan och givetvis måste det då finnas med lite bilder på arbetet. Så presskvinnan My Krutrök (fantastiskt namn) ordnade snabbt fram vänlige Thomas som jag fick åka med en sväng.

I vintras fick jag åka isbrytare, nu gatusoparlastbil.
Vad blir det härnäst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0