Två kokta med bröd i Gnarp

Kom till jobbet imorse i tron om att det skulle bli en soft dag i Läkerol arena med ett par intervjuer inför morgondagens premiär för Brynäs borta mot Timrå.

Strax efter tio ringer det i telefonen hos nyhetschef Jimmy. Bankrån i Gnarp. 16 mil norrut. Bara att åka. Ställde in hockeyintervjuerna i bilen och satte högsta fart norrut längs E4:an. Kom fram strax efter 12-tiden till ett sjukt öde samhälle. Tog lite bilder på banken, synkade (fackspråk för TV-intervju) en säkerhetschef från banken, gjorde en "ståuppa" framför banken, synkade polisen och vände sen hemåt igen. Stannade på Statoil i Gnarp och slängde i mig dagens lunch: två kokta korvar med bröd och en Pucko.

---

Förlust på straffar för Leksand i söndags borta mot Bofors.
Leksand var mycket slöa och förtjänade knappast alla tre poängen. Men jag förväntade mig inte heller att laget skulle vara på topp efter tre matcher på fem dagar och bortamatch i Karlskoga en söndagkväll.
Däremot förväntar jag mig att Borås får på nöten ordentligt hemma i Ejendalen på fredag kväll.

---

Kom tillbaka till redaktionen strax innan fyra och fick snabbt ihop grejorna och kunde strax efter fem lämna ifrån mig ett inslag i tre olika versioner. Hade precis fixat namnskyltarna när jag ringde till polisen och kollade läget.
- För en halvtimme sen grep vi två misstänkta rånare i utkanten av Sundsvall, sa han nöjt.
- Eeh, jaha, hmm...tack då, svarade jag

Med en kvart kvar till deadline är det bara att bygga om hela inslaget med utgångspunkt från att rånarna är gripna och inte jagade. Lyckligtvis var nyhetschef Jimmy kvar och vi lyckades få ihop det någorlunda.

Se resultatet här:

http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1223291&renderingdepartment=2.41384

Kommentarer
Postat av: Jenna

Åh, poliser! sa Melvin och var förtjust. Han tyckte det var coolt.

Kul att se dig "in action".

2009-09-24 @ 07:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0