Tillbaka i verkligheten.

Det har varit tyst här ett tag nu.
Semestern är slut och en vecka med arbete och träning ligger bakom.
Vardagen är tillbaka och hösten är här. Känns rätt okej ändå.

Veckan i sammanfattning:
-Måndag: Pressträff i Skutskär. Ny energilösning på pappersbruket. Träning 21.30-22.30
-Tisdag: Gävle kommun fick 70 miljoner i bidrag av regeringen. Jagade kommunalrådet Carina Blank hela dagen utan svar i telefon. Vid två åkte jag till kommunhuset och ställde mig utanför mötesrummet och väntade. Fem minuter senare kom hon ut och sa: "Jag hörde att du skulle stå här och vänta, TV brukar gå snabbt så vi tar det på en gång". Tre frågor senare var jag påväg tillbaka ett rätt sjysst inslag sattes ihop.
-Onsdag: Skoljoggen 2009 startade dagen. 130 ungar startade nere i Boulognerskogen. Det blev kaos. "Jag vill vara med!, Varför är du här?, Är du en reporter?, Är det kul att jobba på TV4?". Fick ändå med mig bra material hem. Höstsol i fin grön park och barn som säger bra saker = succéinslag. Kl.12 var det presskonferens på Landstingets huvudkontor. Dagens stora lokalnyhet släpptes: "Vaccineringen mot den nyainfluensan startar den5:e oktober - barnen går först." Två inslag på samma dag. Inte ofta.
-Torsdag: Vi vill gå vidare på influensan och söker ett så kallat "case", altså i det här fallet en person som smittats av influensan och blivit frisk. Tvärnit. Läkarna vägrar (som väntat) att lämna ut någon identitet. Nyhetschef Jimmy gräver fram ett nytt jobb. Kyrkoval. Yes, tänker jag. Precis min specielitet. Intervjuar två som går till val på att vara partipolitiskt obundna. Varje dag lär man sig något nytt. Träning 17.30-18-30.
-Fredag: Pressträff på Gävle Slott. En delegation med landshövding Barbro Homberg i spetsen har varit i Kina och fjäskat i en vecka. Ska tydligen fixa hit jobb i massor. Intervju med Barbro och Bollnäs kommunalråd. Ett standardinslag som förhoppningsvis gjorde någon lite visare på fredagskvällen. Träningsmatch 17.30-19.30. Vi vann mot Strömsbros juniorer med 11-6. Rätt enkel seger. Släppte ändå in tre mål, vilket var lite irriterande. Skönt dock att få lite matchträning.

---

Hösten får mig varje år att tänka på hösten i lumpen 2003. Vet inte varför men antar att tiden gjorde ett visst avtryck i bakhuvudet. Både fina och jobbiga minnen.
Numer minns man förstås mest de fina. Mycket frisk luft och pang pang i skogarna utanför Strängnäs.


Regementets dag någon gång i oktober. Min PBV 401 utställd för barnen att kolla i.
Jävlar vad sand det var inuti sen. Bara att gnugga i garaget.

---

Kreta var en höjdare. Det är nog inte det sista besöket där.


Mylos beach från lunchbordet.


Elafonissi


Vår grymma hyrbil


Trevliga vyer från vägen.


Besök vid Malemes tyska krigskyrkogård.


Besök i Paleochora på sydkusten.


Middagsdags i hamnen i Chania.


En viss Ibra har precis avgjort mot Ungern.

---

Helg igen då.
Idag har jag för första gången på ett bra tag fått tid att städa lite. Plocka med papper och putsa på kaklet i köket. Städa toaletten och vika tvätt.
Eftermiddag nu med lite dataspel och Zlatan på teve. Man Utd möter Tottenham 18.30 men orkar nog inte gå ner till sportbaren. Blir nog matlagning och en whisky istället.
Imorgon ska jag "jobba". Gefle tar emot IFK Göteborg och nyhetschef Jimmy undrade om jag ville hänga med och dra in en initervju efter matchen. Inte mig emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0