Svarta Pärlan

Idag har vi köpt en ny bil.
Efter ett par månader av funderingar, kalkyler (gjorda av Bettina) och letande åkte vi idag till Uppsala för att titta på ett par bilar vi kollat in på nätet. Den ena såldes igår och den andra gick idag precis när vi kom fram till Upplands Motor. Så där stod vi med lång näsa och allt lutade åt fiasko. Men så kollade Lennart (vår säljare) på datorn och hittade snabbt ett par alternativ. Bettina, som sedan länge slagit fast att hon inte ska ha något annat 'n en svart bil, fäste snabbt blicken på skärmen och utbrast:
- Där! En svart. Den vill vi kolla på.

Den var precis nyinkommen och var inte ens tvättad eller städad, men direkt i det ögonblick när jag såg den så visste jag att vi skulle åka därifrån som Volvo-ägare.

Ungefär såhär såg det ögonblicket ut:

Volvo V50 2,4 Kinetic årsmodell 2008. 5-cylindrig motor med 140 kusar.
Automatväxlad och med 34379 km på mätarställningen. Rena fyndet.

175 lakan. En rejäl slant såklart men vi kom fram till att det var det värt för en så fin (och svart) bil. Vi fick visserligen lägga till ytterligare nästan tio tusen för vinterdäck (med 16" lättmetallfälg) men slutpriset och låndealen vi fick var ändå ok.

Det här köpet kan ju framstå som en smula impulsivt och förhastat, men vi har räknat på det. Eller rättare sagt, Bettina har räknat på det.


Min privata revisor in action.

Sen åkte vi ut på en provtur. För egen del var det till en början lite ovant med automatlådan. Bettina fick ju till exempel köra ut från Volvo. Vore ingen höjdare att sätta full gas rakt in i första bästa XC90.


Här har vi åkt till tillräckligt stor yta för att jag skulle kunna ta mina första
automat-kliv (Bettina försöker diskret smyga in i bild).

---

IBK Runsten B - IK Brynäs   7-5
En mycket skön seger inkasserades igår i mitt lags premiär i innebandyns div. 4 Gästrikland.
Jag fick stå hela matchen och gjorde en helt ok insats om jag får vara min egen betygsättare. Godkänt. Jag tog det jag skulle ungefär. Men inte mycket mer.

Först var jag osäker på om jag skulle få starta över huvud taget.
På träningen i fredags kom nämligen en av de tre målisarna från A-laget (som lirar i div.2) och tränade med oss. Han togs ut i matchtruppen och jag såg mina spelchanser krympa rejält. Men vi har en väldigt bra coach just nu och han lät mig spela.
En ganska lurig situation för tränaren dock eftersom den andra målisen ju skickas ner i B-laget, just för att få speltid.
Så vem ska han spela?
Killen som har tränat med laget hela försäsongen och har lagets förtroende men som är lite sämre (jag) eller killen som kommer uppifrån och av A-lagstränarna förväntas få speltid och dessutom säkert håller högre klass? 

För egen del så hade jag tagit en bänkning utan vidare. För lagets bästa ska den bästa spelaren på varje position spela. Allt annat är bara fel. Men jag vet inte hur han resonerade. Jag fick ingen motovering utan gick bara in och försökte spela så bra jag kunde. Lyckligtvis blev det seger och ett par riktigt svettiga räddningar i sista perioden när vi var pressade.

---

Resten av efter middagen har ägnats åt Formel1. Singapores GP.
Nu ska jag sitta ner och sortera lite bruksanvisningar och skruvar från inflyttningen. Har bara skjutit upp det i ett år ungefär. Sen om det hinns, blir det en sväng till återvinningscentralen innan det vankas middag på restaurang Helt Enkelt vid Rådhustorget. Söndagen avslutas sen med bio. "Flickan som lekte med elden".

En skaplig söndag skulle man kunna säga.

--- 

Någon som vill köpa en bättre begagnad SAAB 900 från 1995?

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Grattis till nya bilen!



Hoppas dock att det där km-talet inte stämmer för då har de gått MÅNGA mil redan.



Vi ses i helgen.

2009-09-27 @ 23:44:49
Postat av: Tobbe

Såg just att det var en 08 och inte en 09 som jag trodde att det var, därav kommentaren om km-talet.



3400 mil på 1,5 år är ju ganska normalt.....

2009-09-27 @ 23:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0