Panikattack i sömnen.

Klockan ringde 03.30 inatt.

Dags att ta ett morgonpass igen. Problemet vara bara att jag somnade strax efter midnatt (tidigast). Så det blev inte många timmar att vila för stackars hjärnan.

Nattens höjdpunkt var annars Bettinas panikattack. Klockan var runt 23.30 och jag höll äntligen på att somna. Då märkar jag hur Bettina hastigt rycker till, närmast flyger upp och utbrister:
- Det är något stort och äckligt som rör sig här vid kudden!
- Nej, det är bara jag här...lägg dig igen nu, svarar jag en aning paff.
- Okej, är du säker?
- Ja..sov gott nu raring.

Det kanske blev en titt för mycket på insekterna i Kändisjungeln.

---

Gårdagens fiasko var annars deckaren på TV4 kl21.
Vi bänkade oss och väntade högklassig spänning baserad på Ljungsteds romaner.
Vad vi fick var förfärligt tysk-dubbad, segdragen....jag-vet-inte-vad. Spännande var det inte i alla fall.
Det enda som höll klass var miljöerna och de svenska skådisessen Tomas Hanzon och (framförallt) Per Moberg.
Vi uthärdade eländet fram till 22-nyheterna. Sen var det godnatt.  

Varför gör inte Moberg mer film. Han är ju briljant som skurk. Vem mins honom inte som den obehagligt sliskige typen i "Rederiet"?

---

På onsdag smäller det.
Leksand borta mot Västerås. Torsk mot Färjestad med 4-0 i genrepet. Känns inte helt bra med de stora siffrorna. Men Västerås är inte FBK och får bara Jocke Ericsson chansen i mål tror jag stenhårt på seger. 
Tipset är vinst med 4-1.

---

Jag tänker inte ens gå in på vad jag tycker om jag-vet-inte-vad-deckarens gestaltning av den så kallade reportern och hans fotograf. Fjantigt omodern utrustning, ingen miljöljudsmick på kameran och ena scenen sladd till micken och den andra inte. Säkert bara jag som arbetsskadad som  märker detta men det gjorde det ju inte lättare att smälta det hela. Reportern var också dubbad. Nästan alla var dubbade. Brr.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0