Markström spikar igen

Bagarväckning imorse.
03.30 är alltid lika jobbigt. Man är liksom inte skapt för att stå upp vid den tiden på dygnet. Ändå segar jag mig upp i mörkret. Bettina rör inte en fena. Snusar vidare i långa andetag. Drar på mig högen av kläder jag lagt fram och klunkar lite nyponsoppa innan jag strax därefter susar ner för söderbacken och korsar Gavleån.
Ett par minuter senare larmar jag av på jobbet och knäpper igång datorn, ögnar igenom tidningarna, ringer polisen och tar en slurk kaffe. 04.10. Okristlig tid.
Desto skönare är det ju förstås att komma hem tio minuter över tio och veta att man gjort sin arbetsdag. Sex timmar fast betalt för åtta och med tvåhundra spänn i stiga-upp-tillägg.
Då känns det helt plötsligt väldigt värt att gå upp snortidigt.

---

Seriepremiär på lördag. Vi tar emot Brynäs på hemmaplan.
Det borde bli seger. Det känns bra på träningarna och vi verkar kunna ställa ett rätt bra lag på benen.
Hoppas också att jag får stå. Vi är tre målvakter som tampas om förstaspaden.

---

Det blev hockey på jobbet igår. Äntligen.
Ena dagen bankrån i Gnarp, den andra införreportage på elitseriepremiären i Läkerolen.
Kontrasternas jobb.

Här har vi inslaget:
http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1227008&renderingdepartment=2.41384


Två junisar värmer upp Jacob Markström på den sista träningen inför premiären borta mot Timrå.

Markan såg het ut. Självsäker. Och stor som ett j-vla hus. Han gick av isen förbi mig när jag fipplade med kameran inför intervjuerna. Med grillorna är han lätt två meter lång och skydden gör honom nästan lika bred. Inte konstigt att det är svårt att göra mål på grabben.
Född 1990 är han, snorungen.

---

Lyxfällan snart.
Det enda av Bettinaprogrammen jag kan se på.
Riktigt briljant tv emellanåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0