The Man The Myth The Wreck

Trodde aldrig jag skulle betala för att se en hockeymatch via nätet på datorn. Men i tisdags var jag så sugen på Leksand-Malmö så att jag inte kunde motstå frestelsen. 79 riksdaler på S24.se.
Och Bettinas reaktion lät inte vänta på sig:

- Ska du betala för den?! (följt av "mördarblicken" och en lång suck)

Så jag betalade för den och laddade kaffebryggaren.
Drygt två timmar senare klickade jag ner fönstret. Mycket nöjd. Inte nog med att Leksand piskade Malmö med 3-1 i en riktigt bra match. Kvalitén på websändningen var dessutom helt klanderfri. Bra bild, ingen fördröjning eller buffring och dessutom en någorlunda kompetent kommentator.

På söndag behöver jag inte betala. AIK-Leksand direkt i Viasat Hockey kl 15.45. Tre säkra.

---

Ett par dagar av hårt arbete ligger bakom.
Gävles dagisgrupper har varit i fokus. Jag och praktikant Igor har i dagarna två åkt kors och tvärs över stan för att intervjuat politiker, föräldrar och psykologer. I tisdags var vi på ett dagis (eller förskola som det ju egentligen heter) och filmade barn för att ha som klippbilder. Vi ville intervjua personalen men dom fick inte för sina chefer. Jag pratade med en utav dom "off the record" och hon sa att det var en ohållbar situation med 27 barn i en och samma förskolegrupp. Jag återberättade det själv i inslaget, vilket rörde upp en del känslor hos chefen för dagiset. Hon ringde till vår redaktion igår och nyhetschef Jimmy fick ägna en kvart åt att förklara för henne att jag inte gör något fel när jag rapporterar vad som sägs på hennes dagis. Även om kameran är avstängd. 

---

Grymmaste skivan just nu är Mustasch's senaste. Riktigt behaglig hårdrock. Ralf Gyllenhammars röst måste vara en av musiksveriges bästa, alla kategorier. Till favoritspåren hör "The Man The Myth The Wreck", "Mine" och såklart blytunga "Heresy, Blasphemy". Även balladen (!) "Frustrated" har en otäck förmåga att fastna i huvudet.

---

Efter matchen mot Malmö har jag nog en ny favoritspelare i Leksand. Tomas Kollar. Jäklar vad han jobbar hårt. Han trängs i och för sig ganska bra i favorithögen med 18-årige Oliver Ekman-Larsson. Dels för att han är så sjukt talangfull, men också för att han är en jäkligt sjysst kille. Träffade ju honom förra torsdagen och pratade om att han blev vald som sexa i draften i somras. Han sken upp som en sol när det kom på tal.

Det blev en bra intervju. Men den höll på att gå åt skogen redan innan den började.
Presschefen hade missat att meddela Oliver om intervjun så han hade inte en aning om den samtidigt som de skulle med spelarbussen till Umeå (för match mot Björklöven) trekvart efter förmiddagsträningen. Pulsen skenade när Oliver sa det till mig där vid sargkanten.
- Eh..hmm..jaha. Fan också, sa jag.
- Men det är ingen fara, jag byter om lite snabbt så tar vi det innan jag käkar, sa han på sin allra grövsta småländska och skrinnade av isen.  

Här är resultatet av intervjun:
http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/dalarna?videoId=1.1267905


Förmiddagsträning i Ejendalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0