Succé och fiasko

Sverige kommer inte att spela fotbolls-VM nästa sommar.

Jag har nu under knappt ett dygns tid försökt vänja mig med detta faktum. Det är svårt, men det går i alla fall åt rätt håll. Märkligt nog var jag inte så besviken som jag trodde jag skulle bli efter matchen. Inte så konstigt kanske. Sanningen är ju att vi förlorade den här VM-platsen redan när vi bara fick lika borta mot Albanien och  när vi torskade hemma mot danskjävlarna. Gårdagen var bara 90 minuter förlängt lidande.

---

IBK Runsten B - Storviks SK      7-4

Match i lördags. Spelade min andra match för säsongen och det gick helt ok. Gjorde, precis som hela det övriga laget, en rätt kass förstaperiod där jag förs släppte en sjukt billig retur på ett löst skott som motståndarspelaren framför mål enlelt slog dit. Sen kom en av deras spelare i ett halvöppet skottläge på kanten och fick på ett halvbra skott. Släppte in det i bortre hörnet. Kändes sådär. Men sen vände vi på steken och i tredje perioden gjorde vi fyra mål när dom fick en tveksam femminutersutvusning på sin lagkapten. 6-2. Game over.

Nu leder vi serien efter tre raka segrar.

---

Mycket lugn söndag. Jag vaknade 09.22 då reklamen damp ner i hallgolvet. Ett höstregningt Gävle utanför köksfönstret. Satte mig i soffan i tystnaden och läste instruktionsbok. Volvo V50 har en rad funktioner som måste kännas till. Bettina kvicknade till strax efter tolv och vi åt frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0