Lunch med Leksands tränare

- Tjena. E de okej om jag sitter här?
Jag lyfter blicken från Sportbladet och tittar rakt in i ögonen på Leif "Strumpan" Strömberg.
- Ehh..javisst, slå dig ner, svara jag något häpen.

Platsen var Ejendals arenas lunchrestaurang lite tidigare idag. Och efter dom meningarna pratade jag inte så mycket mer med Leksands tränare. Bara lite om den långa bussresan till Umeå som väntade efter lunchen. Sen var jag tyst. Han såg ut att ha eget att tänka på. Så jag läste min tidning och åt min rådjursgryta med ris. 

Dessförinnan hade jag följt lagets träning och efter den intervjuat backlöftet Oliver Ekman Larsson om hans framtid. Killen gick som nummer sex totalt i sommarens NHL-draft. På ren svenska betyder det att han just nu anses vara världens sjätte mest lovande ishockeyspelare.

Blev ett helt ok samtal. Född 1991 och snart miljonär. Svin.


---

Det är dock inte slut på dagens konsumtion av hockey.
01.00 släpps pucken mellan Washington Capitals och New York Rangers. Bäckis mot Henke.
Viasat Hockey sänder och kaffebryggarn är laddad.

Att klockan ringer 07.30 är oviktigt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

häftigt!:) du skulle ha gett strumpan ett par väl valda tips, så de kommer igång där uppe!

2009-10-08 @ 21:47:48
URL: http://sofiaalfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0