Höstrusk a la Gefle

Det blåser halv storm, det har regnat hela dagen och ett kompakt, kolsvart mörker har lagt sig över stan.

Man kan bli deprimerad för mindre.

Man kan också bli deprimerad för att ens älskade sambo har åkt bort över helgen. Och det blir jag ju också. Lite.
En annan, liten del av mig känner att det är ganska skönt med lite egentid såhär en fredagskväll i oktober. En kall pilsner, en liten whisky, ostbågar och tv-spel.
Livsnjutning på sitt sätt.

---

Imorse var det premiär för en av mina 25-årspresenter. Såhär såg det ut:


Det höll tätt ända fram till jobbet och hem igen. Succé.

---

Väl framme på jobbet låg nästa succé på skrivbordet.


Visitkort är bra att ha. 50 st hett efterlängtade låg i en prydlig liten kartong och väntade på mig. Den största nytta man har av dessa är när man är ute på fältet och ska puffa för webadressen, men ibland är det också bra att kunna dela med sig av telefonnummret.

Sen bar det av mot Sandviken för andra dagens raportering från World Cup i bandy. För första gången arrangeras det inte i Ljusdal utan i nybyggda, toppmoderna och enorma Göransson arena i Sandviken.


Vy från pressläktarn i Göransson arena.
Utsikten som synes förstklassig men pressbuffén var under all kritik. Torra kakor, kaffe (visserligen ganska gott) och smågodis. Nej, på ett evenemang av den här kalibern hade jag förväntat mig mer. Lite goda mackor i alla fall. Det får man ju till och med på Strömvallen (Kavringen i paus där går inte av för hackor).



Redaktionsledningen en dag som denna. Vice nyhetschef Sven Melin längst bort och tf nyhetschef Jimmy Roos närmast.

---

Bortamatch imorgon i Hofors. Åker med som andremålis. Har inte kunnat träna torsdag och fredag pga jobb och får därför vara reserv. Inga problem för mig. Tränar man inte så ska man inte vara förstavalet. Åkte och kollade på sista halvtimmen av vår träning direkt efter jobbet och morgondagens förstemålis Mackan såg het ut. Det blir vinst imorgon.

---

Däckbyte kl 09.00 imorgon. Åkte förbi en nyöppnad däckverkstad på vägen till Sandviken och stannade till och frågade vad dom tog för ett byte. 200 spänn visade det sig.

Utan tvekan värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0