Optikern nästa

Willys pulverkaffe i en kopp vid datorn och hög tid för en recap av helgen.
Försöker i möjligaste mån undvika bryggkaffe då det i för stor mägd gör elaka saker med min mage. Kör därför en prövoperiod med pulverkaffe för att se om det är bättre. Det är såklart inte alls lika gott som Gevalia eller Mollbergs blandning men det smakar i alla fall någonstans i närheten och enligt Farsan är Willys variant minst lika bra som de dyra märkena.

Återstår bara att se vad magen tycker om det. Om inte annat kan man i alla fall hoppas på en placebo-effekt.

---

Lördagen inleddes med en tripp till Laggarhult och lille Lukas som vuxit en aning sen i somras. Presentutdelning och fika. En fika som vips hade hållit på i drygt två timmar när vi åkte därfrån. Mycket trevligt.


Store Lukas och mamma Jenny.


Store Lukas hos en annan mamma.


Han trivdes hos Betti med.

---

Kvällen spenderades i Flen på Hannas 30-årsfest. God mat och mycket trevliga människor. Utan tvekan en succéartad afton. Tack Hanna och Mattias!


Vigge argumenterade.


Kvinnor diskuterade.

Bettina var för kvällen chaufför och körde oss vid ett-tiden hemåt Valla där undertecknad stupade ganska omgående i sänghalmen. Huvudet ganska tungt morgonen efter.

---

Helgens stora nyhet var annars att Bettina måste skaffa glasögon.
På vägen hem i fredags satt hon bakom ratten och frågade mig när jag kunde se vad som stod på vägskyltarna. På ca 100 meters avstånd hade jag gott och väl koll. Då var det bara suddigt för Betti. Inget bra tecken.


Prov av Tobbes glasögon igår.

- Oj! Vad tydligt jag ser klockan därborta, utbrast hon i en aha-upplevlse-ton.
- Optikern nästa, sa jag.

---

Ny arbetsvecka stundar.
Kvällspass måndag-onsdag och sen dagpass torsdag och fredag.
Oklart vad som ska göras idag och under veckan. Det visar sig.

Klart är i alla fall att det blir utan praktikant-Igor som gjorde sin sista dag i fredags och är idag tillbaka på Medieprogrammet i Mora.


Praktikant-Igor äter gratis-chips i Ockelbo i fredags.
Ingen sjysst bild att publicera kanske, men så går det om man håller på Mora.

---

Stoppa pressarna!
Jag glömde i förra veckan att redovisa Veckans Verktyg. Så här är det:


Den lilla mejseln spelade en ytterst betydande roll när jag bytte lampa på köksfläkten.
Fick den i 25-årspresent av lille William Hoinard. En mycket omtänksam ung man.


Willam sommaren 2007.


Minigolf i Thailand 2008. William i mitten med det patenterade Kodak-leendet.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att ni ville komma! :D Ja det var verkligen en lyckad fest! Tusen tack för det vackra fatet! Står på plats i köket.. Bara clementinerna som fattas! ;) Kram kram

2009-10-27 @ 13:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0