Skrek åt domaren

Okej Tobbe. Jag ger mig.
Svenskaspel.se är ett bra och smidigt sätt att tippa. Kanske till och med bättre än det gamla hederliga sättet med papperslapp i handen. 8 rätt på Stryket igår var väl visserligen inte så lyckat (delvis på grund av Liverpools oduglighet) men skam den som ger sig. Tretton rätt måste ju vara möjligt att pricka någon gång i livet.

---

Hofors IBK - IBK Runsten B       9 - 7

Det är inte ofta jag skriker rakt ut åt domaren och undrar hur f-n han resonerar.  Men när Hofors slog in målet som betydde 9-7 igår kunde jag inte hålla mig. Vi hade ett klart frislag (och kanske en utvisning) på gång och ALLA i hallen väntade sig en avblåsning. Men nej. Han friar och dom tar bollen och gör mål. Horribelt.

Jag började på bänken men hoppade in i sista när gårdagens förstemålis Mackan kände sig yr och illamående. Han hade gjort en väldigt bra match så långt och jag försökte övertala honom att fortsätta men han envisades. Så jag hoppade in, och det blev en av mina mest misslyckade perioder någonsin. Släppte in fyra bollar, varav jag definitivt kunde ha tagit två utav dessa. Riktig surt. Har gått runt här och surat i min ensamhet sen igårkväll.

Först för en halvtimme sen orkade jag packa upp väskan.

Men.

Låt oss sätta mitt fiasko i perspektiv.
Brynäs mötte igår Färjestad på bortaplan. Jacob Markström släppte in tre (3) mål på de fyra (4) första minuterna. Han blev utbytt och leksandsförvärvet Eddie Läck fick begå elitseriedebut. Där kan man tala om tung period. Så om jag lider av en dålig period i innebandyns div.4 Gästrikland, hur ska då "Markan" då känna sig efter den starten i en match i f-cking Elitserien? Brynäs förlorade ju dessutom med 3-2.

Jag ska nog inte sura så mycket längre.

---

Vinterostarna är på.
Steg upp med tuppen igår och åkte till däckverkstan kl. 9. Kvarten senare och 200 spänn fattigare kom jag hem, mycket nöjd med resultatet. Det enda jobbiga jag behövde göra var att kånka däcken upp ur källaren. Jag hade ju kunnat byta själv men när man inte har vare sig plats eller ordentlig utrustning att göra det kändes det som sagt värt att lägga dessa kronor.  

Dessutom kan både Mamma och Bettina nu sova gott om nätterna. Bultarna ÄR ordentligt åtskruvade med maskin. Tro mig. Jag har provkört.



Svarta Pärlan med vintersulor på sig.

Däckmannen sa att bilen blev en halv decimeter högre nu. Kan det stämma?

---

Om några timmar kommer Bettina hem efter en helg i exil. Det ska bli otroligt skönt med lite sällskap här i lägenheten. Den (och hela tillvaron) ter sig så meningslös utan att ha någon att dela den med.

---


Igår köpte jag en verktygslåda på Biltema. Ytterligare ett steg mot det manliga vuxenlivet är taget.

---

16.00 i Viasat Hockey.
AIK-Leksand direkt från Hovet.
Hög tid att börja tagga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0