Datorverkstad

Ända sen vi köpte vår nya dator har vi besvärats av att den låter ganska mycket. Ett par dagar efter köpet ringde jag HP Support och undrade om det var menníngen att datorer nu för tiden ska låta som en gräsklippare. De fnös åt mig och tyckte jag skulle lämna in den på Siba. Tjena, sa jag. Välkommen att få tillbaka din dator vid årsskiftet. Typ.

Sen hände inget. Sen hände inget (förutom att det fortsatte låta). Men så i slutet av förra veckan dök ett meddelande upp.

"Ersättningsprogram för GeForce 9500GS grafikkort för HP och Compaq bordsdatorer. Ersättningsprogrammet erbjuds för vissa grafikkort med överdrivet fläktljud. För grafikkort som identifierats..."

Så idag ringde jag HP-Support igen (ruskigt bra service!) och snackade med en kille som hjälpte mig att plocka ut det felbyggda grafikkortet vars fläkt altså varit boven i dramat.


Dator på operationsbordet.


Grafikkort med felbyggd fläkt.

Nu ska det dröja nån vecka innan det nya kortet kommer och under tiden får vi klara oss med moderkortets inbyggda grafikkort. Tillbaka till 90-talet ungefär.

---

På lördag blir det ett besök hos Jenny, Pierre och lille Lukas. Det ska bli hur kul som helst. Känns otroligt tråkigt att missa dopet som oturligt nog lyckades sammanfalla med en kryssning vi planerat sen länge. Men på lördag ska vi i alla fall försöka kompensera detta. Återstår bara att köpa en doppresent.

Så här såg den lille krabaten ut när vi hälsade på i början av juli. Ett par veckor gammal bara.

 

---

 

In Flames på Hovet närmar sig.
11 december smäller det. Det blir 5:e eller 6:e gången jag ser dom.
Ett av sveriges bästa liveband utan tvekan: (kolla fyrverkerierna på slutet!)

http://www.youtube.com/watch?v=_YtFiii1Ddw


Har sett den som avslutningslåt två gånger men skulle inte gråta om det blir repris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0