Bilbloggen

Idag ska det handla mest om bilar här.
I fredags bar det av mot Uppsala för uthämtning av Svarta Pärlan. Tog tåget vid tre och möttes upp av gode vännen tillika lumparpolaren Lindström. Vi tog en kaffe och snackade lite innan han skjutsade mig till Upplands motor. Efter 20 minuter av prat och papperspåskrifter med Lennart låg nyckeln i min hand.



Ren och fin efter fem dagars vård på Volvo. Två lagade stenskott och fyra fräscha vinterostar i bagaget. Sen smög jag iväg mycket försiktigt. Max och middag med instruktionsboken i väntan på Bettina som kom från Gävle med Silverpilen.

Vägen hem var en fröjd. Vilken bil altså. Pure comfort. Och automatlådan tillsammans med alla dom 140 hästarna gör sitt jobb kan jag meddela.

Lindströms kärra går inte heller den av för hackor:



Visserligen bara en 1,8 F under huven men med allehanda finesser tack vare Momentum-paketet. Till exempel fanns en "döda vinkeln-kamera" som pep till när en bil inte syntes i sidospeglarna. Mycket praktiskt.


Jag och Lindström bredvid varandra där i mitten för några år sen.


Silverpilen då?
Jodå. Den lever vidare i händerna på svärmor och svärfar i Valla. Med trettio tusen mil under bältet kommer den säkert gå i tio tusen till. Motorn är faktiskt helt otrolig. Den gick helt klanderfritt 22 mil om dagen i tio månader under tiden jag pendlade. Ett par oljebyten var det enda som behövdes.


Silverpilen. December 2007 - Oktober 2009. Tack.

---

Hockey ikväll.
Intar pressläktaren i Läkerol arena för att bevaka matcen mellan Brynäs och HV71.
Två lag med helt skilda förutsättningar inför kvällens batalj.
Brynäs har två torskar och två oavgjorda på sina fyra första.
HV har fem raka segrar.
Inte mycket talar för att den jönköpingska sviten ska spricka.
Men man kan alltid hoppas. Och jag tror faktiskt att Brynäs kan vinna om dom får en bra start på matchen. Första målet blir helt avgörande.  

Blir en intervju efter matcen med lämplig spelare innan det bär av tillbaka till redaktionen där jag förhoppningsvis fått över lite matchbilder från Stockholm. Sätter ihop ett referat+intervju på 1.20 ungefär. Busenkelt. Världens roligaste jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0