TP-jakten fortsätter

Sen i augusti har jag försökt få tag på ett exemplar av Trivial Pursiut.

I födelsedagspresent av Rolf och Sonja fick jag ett presentkort på Åhlens, där vi nog alla trodde att det skulle ingå i sortimentet. Men icke. Vi kollade i Gävle, vi åkte till Uppsala. Inget TP.

- Har ni tur finns det i Stockholm, annars kom tillbaka till julhandeln, sa dom på alla Åhlens.
Så igår traskade jag, glad i hågen, visslandes in på Åhlens i Gävle med TP i blick.
- Tyvärr, vi har inget TP...men vi har det här, sa butiksbiträdet och höll upp ett fånigt B-spel.
- Jaha, det är inget som går att beställa hem då?, frågade jag.
- Nej, tyvärr, men har du tur finns det på Åhlens City i Stockholm...

Tack för den servicen. Som tur är ska jag till Stockholm den 11:e december. Då ska jag inte misslyckas.

---

Det är sjukstuga här.
Bettina har sen i onsdags varit förkyld och det har bara blivit värre. Ingen feber dock så jag har inte tvingat henne att vara hemma.
"Jag kan inte vara hemma från jobbet" och "Det är inte så illa som det låter", har det hetat. 
Men alldeles nyss klev hon in genom dörren, tre timmar för tidigt. Hennes chef Lena (som är på semester) hade hört henne på telefon och skickat hem henne omedelbums.

Inget hon gråter över med tanke på att det sammanföll ganska exakt med värlscuppremiären i längdskidor. 

 
Bettina jobbar hemifrån. Precis vid teven.

---

Match idag.
Valbo borta. Skulle normalt varit en munsbit för oss. Men massor med sjukdomar i både vår och A-lagets trupp (som spelar samtidigt som oss) gör att vi knappt får ihop två femmor. Ovisst således.

---


Teknik-Sven fotar jätten Jacob Markström i onsdags.

Det blev en ganska bra intervju:

http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1343533

Killen är över två meter lång med grillerna på. Inte konstigt att folk inte vågar skjuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0