En dag på redaktionen

Onsdag och för första gången hade lite snö fastnat på marken efter natten. Det kändes bra.

Reporterpass och lyckligt ovetande om dagens utmaningar vandrade jag in på redaktionen vid halv nio och fyllde på med en kopp kaffe.


Teknik-Sven lagar en mikrofon.

Att nästan varje dag börja om på ny kula är det bästa med mitt jobb. Ibland kul och lätt, ibland mindre roligt och krångligt. Men alltid lär man sig nåt nytt.
Idag var en dag någonstans mitt emellan.


Utsikt från min plats. Nyhetschef Jimmy och Teknik-Sven.

Morgonmötet är avklarat och dagens uppdrag blir att få tag någon som till årsskiftet kommer att bli utförsäkrad från Försäkringskassan. En inte helt lätt uppgift skulle det visa sig.

Samtal efter samtal visade sig resultatlöst.

Men till slut, precis innan lunch, får jag tag på en Ulf Lindberg som blev utförsäkrad tidigare i år. Snabbt iväg och träffar honom. Tio minuter i ett skogsparti precis där han nu går komvux. Hur känns det? Vad tycker du om dagens regler?

Det tillsammans med siffror från F-kassan blev dagens inslag.


Eftermiddag. Jennie redigerar.


Anna-Karin ville ej vara med på bild men fastnade ändå.


Säljar-Mårten hade "sälja-minst"-mössan på sig. Kan inte va kul.


Maria tänker så det knakar.


Mitt inslag växer sakta fram i redigeringsprogrammet samtidigt som det mörknar utanför.

Här är resultatet:

http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/gavle?videoId=1.1328435

---

Leksand - AIK ikväll.
4-0 blev 4-4 och till slut seger på straffar med 5-4.
Det finns mycket att vara förbannad på.
Men jag nöjer mig med att glädjas åt att JL Grand-Pierre bankade skiten ur en AIK:are i slutet.
Äntligen en Leksing som kan stå upp och visa vilka som tänker vinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0