Datorverkstad 2.0

Mycket lugn söndag.
Vaknade 09:49. Ganska roligt med tanke på att jag kvällen innan funderat på att kolla på första åket i herrarnas slalom i finska Levi. Den sändningen började 09:50.


Utsikten under förmiddagen. Bode Miller kastar sig ut i pisten.

Ganska bra tävling ur svensk synvinkel. Mattias Hargin på en fjärdeplats till slut och rookien Axel Bäck kom topp 15. Synd bara att Myhrer, som ju ledde inför andra, inte kunde hålla hela vägen. Elva efter en rejäl miss i branten. Markus Larsson på 17:e plats också.

Kan bli ett kul OS.

---

Idag låg datorn på operationsbordet igen.
Det nya grafikkortet skulle ju in och förhoppningsvis låta mindre än skördetröske-kortet som den levererades med. Och så här långt funkar allt fint. Monteringen gick utan problem och datorn känner av det nya kortet. Återstår bara att provspela. Får bli ett parti Age nån kväll.


Skalpell!

---

Både Jocke Eriksson och Timo Leinonen (Leksands målvakter) har sviktat i varsin match på slutet. Inte bra. Snarare väldigt oroväckande. Jag har en stark känsla av att Leksand i dagsläget är långt, långt från en plats i Elitserien.

---

Gourmet-kryssning på Cinderella i helgen.
Jag var länge helt ovetande om var båten skulle gå. Mariehamn visade det sig. Trerättaren på kvällen var i alla fall helt fantastisk. Marinerad oxfilé (medium) med rotfruktsblandning och nån aioliliknande sås till. Det godaste jag ätit sen hummersoppan till förrätt fem minuter innan. Ett bättre rödvin till det gjorde det ju inte äckligare. Mums full i bibblan!

Bilder i urval:


Stockholm Central.


Mamma åt mellis på Stadsgårdskajen.


Gourmet-posen var givetvis med i packningen.


Det glada sällskapet.


Hamnade mitt emot en väldigt vacker dam.


Sen var det dans.


En del dansade lite mer än andra. 


Farbror Micke var en av de som dansade lite mindre.


Skrattfest i aktern.


Jag och den präktige "engelsmannen" som senare visade sig vara en vara en vanlig svensk knegare. Grundlurad.


Kommentarer
Postat av: Jenna

Ser ut som ni hade en bra båtresa! Vilka fina glasögon Bettina skaffat sig, hon passar bra i dem.

2009-11-15 @ 19:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0