Lantto skickade en slängkyss

Ett igår svinkallt Strömvallen bjöd faktiskt på fotboll som värmde. Det är inte varje dag, ska det sägas, som det spelas publikfrämjande fussball på den platsen. Jag och min trogne följeslagare Bettina trotsade majkölden och satte oss på den fullkomligt usla och antika huvudläktaren (jag lovar, Backavallen framstår som en toppmodern multiarena i jämförelse).

De meterbreda stolparna till trots, kunde vi se Amadou Jawo peta in 1-0 i tjugofemte minuten. Storjubel. Örebro helt förlamade. Gefle tog över och dominerade matchen. Därför kom 2-0 inte som någon överaskning. 169 cm Jonas Lantto nickar (!) in målet i den fyrtionde minuten. Smygandes mellan de två fyrttornen (altså dom va minst två meter båda två) till mittbackar nickplacerar han dit det matchavgörande målet.

Efter det parkerade Gefle spelarbussen framför straffområdet och bevakade hem tre fräscha pinnar.

Hjälpte redaktör Jimmy med ett par intervjuer efter matchen. Jag tog kameran och han micken. När vi intervjuade lille kraftpaketet Lantto fick jag stå med nån konstig halvböjning på knäna för att inte stå för långt upp med kameran. Sjukt jobbigt och det var tur att Kiruna-födde Lantto va ganska fåordig (på breeed norrländska).
- Jävligt schönt att få göra mål. Jag rycker vi kör över dom i första och är säkra i andra, sa han och tackade för sig, vände sig om och skickade en slängkyss mot läktaren innan han gick ner i omklädningsrummet.

---

Ikväll blir det ännu mer fotboll, fast på teve. Mitt favoritlag (inom fotbollen) Manchester United ska åka till Emirates Stadium i London och försöka ta sig till final i Champions League.

---

Nu kommer snart Bettan hem. Potatisen kokar på spisen. Ska slänga lite grillkorv i stekpannan och svänga ihop lite potatismos. Ketchup och räksallad till det så är man absolut hemma en tisdag i maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0