Taken

Det vankas filmkväll hemma i k-holm. Jag och Betti är katt-, hus- och syskonvakt denna lite småkyliga majkväll. Actionrullen "Taken" med duktige Liam Neeson i huvudrollen är inhyrd och ska förhoppningsvis piska förra helgens lilla besvikelse "Passengers".

---

Jag har tagit ledigt ímorgon och njuter således av en liten minisemester. Ganska skönt med tanke på att det blir dåligt med den varan i sommar.
Har tagit två veckor i slutet. Sista i augusti och första i september. Den senare veckan ska ju spenderas på Kreta så det blir egentligen bara en "riktig" semestervecka.
Nu har jag ju aldrig haft riktig betald semester så jag vet inte riktigt hur det ska vara eller vad man ska göra.

---

Djurgården förnedrades idag av Trelleborg. 3-0 blev det. Visserligen på bortaplan men ändå. Jag undrar just hur ex-Geflaren Johan Oremo känner sig just nu.
Visst, en fet lönecheck dimper säkert ner i lådan varje månad och nya Mustangen mullrar säkert på fint. Men hur kul är det att hittils mållös i allsvenskan förlora med 3-0 mot TRELLEBORG.
Jag kan garantera att Gefle inte skulle göra det i den form man är i just nu.
Jag tror Oremo är tillbaka i GIF till nästa säsong.
Glöm inte var det skrevs först.

---

Imorgon lutar det åt NHL09-kväll hos Vigge. Kanske lite Stanley Cup på det? Chicago mot Detroit kl 02.00 lockar onekligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0