Neues kök på gång

Jag och Betti har länga pratat om att byta ut köket här i vår gävlelya. Det mesta som sitter i det är från husets byggnadsår 1988 och sjunger således på den allra sista versen. Fläkten och frysen är bara två av de inventarier som sedan länge har passerat bäst-före-datumet. Vill inte ens tänka på hur mycket onödig ström det där åbäket till frys kostar oss i månaden.
I förrgår ansökte vi på nordeas hemsida om lån och fick det beviljat. Igår var vi på IKEA och fick de sista frågorna besvarade. Far och svärfar har ställt sig positiva till att hjälpa till med monteringen så nu återstår egentligen bara att beställa grejerna och betala för kalaset. Vi räknar med att det landar någonstans mellan 45 och 50 lakan.
Mycket pengar kan tyckas men vi räknar också med att få tillbaka det när vi säljer lägenheten.

---

Vi svängde också förbi plantagen igår. Balkongen behövde en del grönt och vi åkte därifrån men en mindra örtträdgård i baksätet. Jag har under veckan lobbat kraftigt för att vi ska ha en hörna med kryddväxter och örter. Har fått för mig att det är trevligt och att det luktar gott. Det blev också så. Basilika, dragon, curry m.m står nu i små krukor i ett hörn på balkongen.
Bettina fick också sin lyktkvot fylld. En jättelik golvlykta införskaffades på IKEA.
- Nu har vi tre ljuslyktor på balkongen. Det är jag nöjd med, sa hon med ett leende igår eftermiddag.

---

Nu blir det STCC på teve.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0