Fröken Smilla

Nu är det nya köket på plats.
Åtminstone 90% av det och dessutom utspritt över stora delar av lägenheten. I helgen baxade vi hem det mesta av skåp, vitvaror och andra tillbehör.
Nu väntar vi bara på att hantverkarna ska anlända i form av två mycket uppskattade pappor. Tyvärr blir det inte förrän i mitten av juli men vi måste ändå vänta cirka fem veckor på kyl/frys och måttbeställd diskbänk.

---

Brynäsmålvakten Jocke Ericsson är klar för Leksand.
En mycket god nyhet faktiskt. Killen är ung och mycket talangfull. Jag såg honom bära fram sitt Brynäs J20 till SM-guld för ett par månader sen och tror han kan lyckas riktigt bra i Leksand. Hoppas bara tränare Strömberg vågar satsa på honom.

---

Fröken Smillas känsla för snö. En ny bok jag börjat läsa efter rekomendationer av redaktör Jimmy. Såg filmen för jättelänge sen men minns inget och som vanligt är ju boken bättre.
Kan faktiskt inte erinra mig om att jag någon gång upplevt motsatsen.

---

Köpte mig en ny jacka idag. Carlings hade 50% off på vårens jackor och jag slog till på en marinblå från "These Glory Days". 1199 riksdaler minus hälften och månadens kap var ett faktum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0