Tigers svärmor bjöd miljon-VD:n på Loka

Segt uppdrag idag. Skickades till Gävle Slott för att bevaka kommun- och finansmarknadsminister Mats Odells besök i stan. Efter en liten kopp välkomstkaffe i slottets mycket prydliga porslin satte sig alla ned för ett två timmar långt möte om hur den finansiella krisen slagit mot Gävleborg. Representanter från banker och företag fanns på plats. Lägg en minister på det och räkna sen ut hur kul det var att lyssna. Smög runt och tog lite bilder inna jag satte mig ner på kanten och låtsades lyssna intresserat.

Det mest anmärkningsvärda som hände var att värdinnan och landshövdingen Barbro Holmberg (som ju är morsa till hon som är gift med Tiger Woods) delade, i en mycket vänlig gest, sin nyöppnade Loka citrus med Sandviks VD Lars Pettersson. Bistra tider är det ju, men nog borde väl länshövdingen kunna bjuda multimiljonföretags-VD:n på en egen Loka. 

Vi journalister skuffades som vanligt undan på kanterna där vi fick sitta och trängas. Kaffe fick vi i alla fall. Inte illa.

Intervjuade sen kristdemokraten Odell.
- Jasså, ni kör allt själva. Både fotar och intervjuar, skrockade han eftråt. 

Jotack, jag sliter arslet av mig här medan du kuskar land och rike runt i en privatjet och äter gratisluncher. Nej, så sa jag inte, men jag tänkte ungefär så. 

---

AIK - Leksand om en kvart. Nu är det nog sista tåget som går. Förlust ikväll och det är DEFINITIVT gonatt. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0