Nu eller aldrig - igen...






Inatt hade jag en mardröm om att Leksand förlorade kvällens hyperviktiga match mot SSK. Det måste väl ändå någonstans vara ett bevis på att man är ett äkta fan. Inte för att jag någonsin tvivlat men ändå. Känslan i drömmen efter förlusten  var någon slags obehaglig blandning av uppgivenhet och raseri. Jag vill inte veta av att den känslag ikväll blir verklig. I alla fall; kl 19.00 på TV4Sport är det upp till bevis. Heja Leksand!

---

Första veckan på jobbet med det nya sättet att sända. Tekniskt funkar (nästan) allt som det ska. Däremot finns stora problem på framförallt ett område; kommunikation. Det går liksom inte komma ifrån hur galet avgörande det är att den delen fungerar mellan oss reportrar här i Gävle och redaktörer och programledare i Stockholm. Vid ett par tillfällen har kommunikationen fallerat och det får liksom rätt feta konsekvenser. Viktiga telegram som inte kommer med i sändningar, folk som jobbar i onödan (t.ex jag i måndags), ortsnamn som uttalas fel. Ni anar inte hur noga är med uttal på ortsnamn och stadsdelar så det är ju inte så konstigt att folk blir förbannade när det sitter nån stekarbrud nere i Stockholm och misshandlar deras kära födelseort någonstans i Dalarnas inre.

---

Har jag sagt att kvällens match är sjukt viktig? Altså ord räcker inte till. Fölust och Elitserien är körd -  i år igen.

---

Metallica i Hultsfreds folkets park den 18 juli. Ja det är sanning. Den runtkuskande metalfestivalen Sonisphere gör ett nedslag i smålands mörka skogar och tar med sig band som Metallica, Mastodon, Lamb of God och Meshuggah. Jag och Vigge bokade biljetter nu i veckan. Kan bli en klassiker.

---

Farsan och halva släkten håller på SSK. Vore av flera anledningar skönt att tvåla dit dom altså.

---

Joe Labero på Hambrurgerbörs på lördag. Kan bli en riktig höjdare. Om inte annat så är prisklassen på a la carte-menyn det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0