Det glamourösa reporterlivet

Man kan ju lätt föreställa sig det glidiga och glamourösa livet som reporter på TV4. Räkmacka hit och gratislunch dit. Typ.

Men faktum är att mer fel än så kan man inte ha. I morse började jag 04.00. Bagarväckning med andra ord. Första dagen som morgonreporter i vår nya organisation. Ungefär 03.35 inser jag att jag inte har någon nyckel  till jobbet. Som tur är kör vi fortfarande paralellt med det gamla sändningssättet så programledare Siri kommer in 04.30. Problemet var bara att jag 04.20 ska ha skaffat mig en översiktsbild av nyhetsläget och helst börjat fila på topptelegrammet.

Så där satt jag i korridoren utanför jobbet, 03.50 i morse. Som tur är hamnar morgontidningarna i en låda som man kommer åt även utifrån så jag kunde börja kolla av blaskorna och prata med redaktör Cjell (ja, så stavar han) i Stockholm och stämma av innehållet i dom samt delge honom resultatet av samtal med polisens vakthavande befäl i Gävleborg och Dalarna.

04.25 dök äntligen programledare Siri upp och kunder släppa in mig. På med datorn, logga in. Stor kopp kaffe. Kolla mailen. Skriva telegram. Phu, verksamheten är igång.

---

Brynäs - Färjestad ikväll. Jag och Bettina har grejat finfina biljetter och återfinns från och med 19.00 på sektion M3 i Läkerol Arena. Ska bli jäkligt kul. Har aldrig varit på en slutspelsmatch i elitserien förr. Det lär bli fullsatt. 

Brynäs m-å-s-t-e vinna ikväll. Annars är chanserna till avancemang mikroskopiska. Förlust ikväll och stryk igen i Karlstad på lördag och vips är det 2-0 i matcher. Då är det bara för Molin och gänget att plocka fram golfklubborna och börja fila på svingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0