Beaudoin - det svåraste efternamnet

Mina damer och herrar. Jag törs nog påstå att våren har kommit till Gävle. Solen skiner och kvicksilvret orkar ta sig flera hack över nollan. En sann glädjekälla utan tvekan. Cyklade till jobbet strax innan fyra imorse (sjukt okristlig tid för övrigt) och för första gången på flera månader kände jag ett uns av vårvärme i vindarna.

---

Idag presenterar Brynäs säsongens första nyförvärv. Deras presskvinna ringde vid halvelva och bjöd in oss till kl 14. Naturligtvis frågade jag om hon inte kunde släppa nyheten lite tidigare.
- Hehe, det tror jag nog inte, skrockade hon i luren.
Typiskt. Försökte ju i allafall att få fram scoopet.
Nu håller jag istället på på annat håll. Gamla kollegan Harrysson jobbar numer inom Brynäs organisation och jag har pressat honom på uppgifterna om värvningen via sms. Än sålänge utan resultat.

Om jag får spekulera (och det får jag ju som bekant) så blir värvningen en kille som har det mest svårstavade efternamnet jag någonsin försökt stava till. Nämligen kanadensaren Eric Beaudoin. Tidigare i Mora, i år i LHC. En stabil forward som ändå får ses som en fin värvning (om nu så blir fallet).

---

Nu bloggen slänga ner innebandyutrustningen i källaren innan den sätter sig med en kopp kaffe på en soldränkt balkong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0