Videoreporter 2.0

En vecka av saknad och tomhet blir det såklart.
Raringen är på väg över atlanten.
Hon landar runt kl17 svensk tid på Newark. Ska hålla koll på flygplatsens hemsida så att planet kommer fram ordentligt. Först då kan jag slappna av och känna mig lite mindre ofullständig.
Fånigt kan tyckas. Men sålänge hon sitter där ensam långt uppe i luften är det nåt som känns fel.
Så fort jag vet att hon är på marken och i kontakt med sin "familj" blir det bättre.
Det är ju trots allt jag som har ägnat dom två senaste åren till att tjata dit henne.

---

Satt såklart uppe inatt och kollade på 'the ultimate game 7'.
Grejade trådlös uppkoppling på hotellrummet och streamade matchen på Bettans laptop. 
Pittsburgh vann mycket rättvist. Det fick första målet (visserligen något slumpartat) och spelade sen äckligt diciplinerad försvarshockey. Detroit fick ju knappt in pucken på mål dom två första perioderna.
Det var ganska stort att se Sidney "Sid the Kid" Crosby, som yngste kapten någonsin, hissa Stanley Cup-bucklan.
Killen är född 1987. Bara en sån sak.

---

Hmm, vad ska man äta den här veckan då?
Få saker är tråkigare än att laga mat till sig själv.

---

På onsdag ska jag till Stockholm på kurs.
VR2 heter den. Videoreporter 2.0 ska det nog betyda.
I åtta timmar ska vi matas med tips och erfarenheter i bildberättande, inslagsdramaturgi och andra saker man kan ha nytta av på fältet. Känns helt klart spännande. Det är lätt att köra fast med rutinbilder och standardiserade inslagsstrukturer.

---

Midsommar sen. Oplanerat i dagsläget.
Blir med största säkerhet hemfärd mot Kattne i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0