Skattesuccén

Bettina ringde för ungefär en halvtimme sen från sitt jobb och meddelade fötjust att hennes skatteåterbäring kommit in på kontot. Ett fint tillskott till både USA-resan och kökskassan och Kreta-kassan.
Jag har hela tiden utgått ifrån att mitt förhållandevis stora avdrag på drygt 70 000 ska bli granskat (vilket innebär att pengarna inte kommer förns i höst).
- Men det kanske inte granskas. Gå in och kolla nu, manade en inspirerad sambo.
Sagt och gjort. Och vilken trevlig läsning.
Drygt 14 000 insatt på kontot gladde onekligen. Och då är jag ganska säker på att restskatten är avdragen redan.

Min första aktion som nyrik på mina surt spenderade bensinpengar var att köpa en sån här:



ProMask 11 Predator. 2995 kr.


Innebandymaskarnas Rolls Royce.

Jag kan förstå om detta upplevs en smula förhastat och lite impulsivt.
Glöm det. Jag har funderat på detta köp i säkert ett halvår och suktat efter skatteåterbäringen som för eller senare skulle komma. Dessutom är det hög tid att uppgradera sig från min åldrade och repiga Splitvision-mask årsmodell 2001.

Jag drabbades just en barnslig längtan till nästa innebandyträning.

---

Inatt kan Detroit bli det första NHL-lag att försvara titeln sen Pittsburgh (med Lemieux och Jagr i spetsen) gjorde det säsongen 1991/1992. Dock hoppas jag att just Pitsburgh vinner inatt och att avgjörandet dröjer till på fredag. Jag är ju svag för Game Seven:s och en sån blir det om grabbarna från Pennsylvania segrar i nattens drabbning.
Vem jag håller på där återstår att se. De sju svenskarna i Detroit är inte alls en självklar anledning till sympati. Som genuin hockeynörd blir jag lika glad om Sid the Kid och Malkin får sina första inristningar i Lord Stanleys buckla.

---

Nu ska jag styrketräna en skvätt innan det blir en dusch och så lite spaghetti och köttfärssås på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0