Silverpilen är back in buisness

Det feta lågtryck som legat över Gävle som en tjock, blöt jävla yllefilt den senaste veckan upphörde idag att existera. Solen kröp fram och det tackar inte minst Silverpilen för.
Det var, mycket riktigt pappa, inget batterifel utan den förödande fukten som satte käppar i hjulen.
När jag efter jobbet kom hem och satte nyckeln i tändningslåset mullrade (okej, hostade) motorn igång direkt. Och efter ett par minuter på tomgång rullade jag glatt iväg rakt in i det torra, fina garaget.

---

U21-landslaget fick idag sitt genombrott med dunder och brak. Jag har inte sett ett svenskt landslag spelat så bra fotboll sen Sverige (dom vuxna) spöade Bulgarien i öppningsmatchen i EM 2004. Firma Berg/Toivonen ger Sverige guld-drömmar.

---

Imorgon blir det bagarväckning. Ska iväg tidigt till Stockholm för kurs. Innan den börjar kl10 ska jag också hinna med frukost med Soraya, en tidigare kollega på TV4Gävle.

---

Väckarklockan står på 05.45.
Läggdags snart således.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0