Evighetsregn

Det faller ett regn över Gävle.
Tyvärr är det inte vilket regn som helst. Det är det sånt, ni vet, som man ser på det att det kommer inte att ge med sig i det första taget.

Förmodligen är det samma typ av regn som kommer att falla över Stockholms Stadion ikväll.
Men jag misströstar inte. Bettina har grejat varsin Ticket-plastponcho till mig och Mackan. Vi kommer förmodligen se ut som idioter men förhoppningsvis känna oss ganska torra.
Håll utkik här för bilder på spektaklet.

Springsteen ska för övrigt bli väldigt spännande. Det är ju en levande rocklegend vi talar om.
Vågar man hoppas på Jungleland?
Nej, jag gör inte det. Blir bara besviken om den uteblir (vilket oddsen talar för).

---

En succé låg i posthögen när jag kom hem.
Den stavas Metroid Príme - Corruption. Del tre i serien som följer upp Super Metroid.
I det här ska man tydligen kunna använda sig av Wii:ns rörelsebaserade kontroll för att styra Samus Aran genom galaxerna. Intressant.

---

Coolaste biten just nu: Born to be wild med Steppenwolf.
Låten är ju en del av soundtracket till kultklassikern Easy Rider.
Just nu är den dock på väg att bli ledmotivet till mitt inslag om Gefle Mopedveteraner.

---

Noterade just för mig själv att jag lagt runt 1600 spänn på filmer, musik och tv-spel den här månaden. Oops.
Tre filmer kom hem från CDON igår:
- Blood Diamond - Kvalitetsäventyr med Leo som Bettina rekomenderat.
- Batman - The Dark Knight - Kvalitetsskådespel av bortgångne Heath Ledger. Filmen är värd att se enbart för Ledgers fullständigt briljanta tolkning av Jokern. På köpet för man dessutom den bästa Hollywood-rullen på länge.
- 13 Dagar - Drama om Kalla krigets mest intensiva dagar. Costner spelar sjukt vass rådgivare i Vita Huset.

Och så en skiva. Singel med Lars W.

---

Nu blir det lunch, sen Nintendo och kl 15.02 bär det med tåg av mot Hufvudstaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0