Spyfärdig efter första träningen

För en liten stund sen avbröt jag en period på fyra-fem veckor av full dekandens och genomförde mitt första konditionspass inför innebandysäsongen. Intervaller i högt tempo med medelmotstånd på cykel varvades med armhävningar.
Efter tre pass cykel och lika många set armhävningar var jag färdig att kräkas. Helt allvarligt.
Gick vimmelkantig upp i lägenheten och stupade på sängen. Reste mig upp efter några minuter och började skriva på det här inlägget.
Det gick bra ungefär fram till "konditionspass" . Sen var det bara att lägga sig igen. Spyfärdig och vimmeklkantig. Tunnelseende. 

Bettina kom snart hem från sitt första träningspass i något bättre kondition och kunde rädda mig med ett glas vatten.

Jag har efter denna upplevelse kommit fram till att jag kanske ska värma upp med ett par vanliga joggingpass innan jag går på de tunga grejorna.

---

Ikväll ska vi på Bettinas rekomendation se den första filmen med Harry Potter.
Jag vet egentligen vad jag ska vänta mig. Ett lyckligt slut kanske?
Det då i motsats till de två senast sedda filmerna. The Dark Knight hemma i fredags och Public Enemies på bio igår. Rejält mörka historier båda två.


Världens finaste utsikt (i dubbel bemärkelse). Från Top of the Rock. Sommaren 2007.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0