Köksbloggen, del 2

En vecka lite drygt tills bygget startar på allvar.
Vi kom därför fram till att det är hög tid att börja köra lucklöst nu.


Inte så pjåkigt ju. Kan tänka mig att fortsätta såhär.


Lånet från svärfar underlättar arbetet betydligt. Måste köpa en sån här liten rackare.


Köksbloggen belönades sen med rykande kaffe och ballerina.

Nästa steg blir att ta ner dom där skåpen och röja kaklet.
Kofoten från Biltema får bekänna färg.

---

Vi hyrde Seven Pounds med Will Smith igår.
1.58 lång var den. I en timme och femtiotre minuter låg den på två kalla (avslagna) bärs av fem möjliga.
På de avslutande fem minuterna hoppade den upp till betyget BBBB.
Bör ses.

---

Ett nytt CD-ställ inhandlades på IKEA förra helgen. Länge har jag suktat efter ett sådant. Jag har letat med strålkastare efter något som kan passa in i vårt vardagsrum. Tänkte hitta det någon annanstans än på IKEA, men det är förbluffande svårt att hitta. Så det blev till slut CD-förvaring i Benno-serien med plats för ca 200 skivor. Funkar helt OK. Problemet är bara att jag inte äger fler än drygt 100 skivor. Fyller upp med DVD:er sålänge men det lär bli en del inköp av skivor de närmaste månaderna. Målet är att fylla i alla fall två staplar.

---

Kvällspasset väntar.
Ska verkligen inte sticka under stol med att det hade varit skönt med semester nu.
Men det är bara att hålla ut till vecka 35.
Puh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0