Nyinköpt kontor

"Idag vankas IKEA. Vi ska dit och göra några standardinköp på förbrukningsvaror som värmeljus och blommor."¨

Ovanstående citat är hämtat ur det senaste blogginlägget. Som vanligt när man åker till IKEA får man ju alltid lite mer med sig hem än vad man tänkt sig. I det här fallet; ett succéartat skrivbord i ek.

Vi hittade som vanligt inget skrivbord i IKEAs usla skrivbordssortiment utan åkte lite på chans till det ännu ej öppnade Mio på andra sidan Valbo Köpstad (eller Köpis som det så fyndigt kallas i folkmun). Det visade sig ändå finnas en liten tjuvstartad REA-butik som vi gick in i.

Och där, mitt i röran av olika möbler, stod det, Vårt skrivbord. Nedsatt från 6500 till 2500. Efter vissa diskussioner om huruvida det skulle få plats och passa in, så slog vi till. Som hittat.

Och så här ser vårt nya lilla kontor ut:



Notera gärna detaljen med pärmutrymme i stolen.
Det var det som fick Bettina att bli kär i möbeln vid första ögonkastet.

---

Snart är det dags Kvalserien igen. Brr. Jag bävar för denna sporttortyr som varje år får en att hoppas så mycket, men som till slut gör en så grymt besviken. Kan det vara Leksands tur i år?

Jag har tyvärr lärt mig att inte hoppas för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0