Helg igen

De lediga dagarna duggar tätt i början på året. Inte mig emot. Helg igen och en hel del att roa sig med. Igår var vi först på hockey. Brynäs tog emot Skelefteå AIK. Matchen blev en målfest och Brynäs vann till slut med 5-4. Det var sjukt spännande på slutet när de svartgula pressade på för en kvittering i spel sex mot tre. Men keeper Anders Lindbäck och de andra klarade biffen och tre fräscha pinnar i jakten på slutspel var i hamn. Drygt 6200 på plats i Läkerolen. En helt ok siffra men kunde vart mer med tanke på motståndet och veckodagen.

Jag vill dock understryka här att jag inte (nej inte ens i närheten) har blivit Brynäsfan. Det var Bettina som tog initiativet och det var hon som hejade mest (även om jag hade svårt att hålla tillbaka spänningsvrålen i slutsekunderna).

Nästa fredag blir det andra bullar. Leksand vs. Mora i Ejendals Arena. Fest är bara förnamnet,

Sen drog vi vidare mot biostaden. Den senaste Wallander skulle bedömas. En helt OK film skulle det visa sig. Krister Henriksson gör det ju bra, även om jag alltid har tyckt att Rolf Lassgård är den riktige Wallander. För övrigt såg vi Lassgård på hockeyn. Han är ju från gävle och ett riktigt brynäsfan. Han har bland annat suttit i klubbens styrelse, Bettina blev oerhört förtjust över att se en kändis på läktaren.

Idag vankas IKEA. Vi ska dit och göra några standardinköp på förbrukningsvaror som värmeljus och blommor.

---

Kl 17 smäller det. The clash of the titans. Manchester United vs. Chelsea. Blir en sväng ner till Olearys som ligger rakt över gatan. Garanterad sms-kontakt med Chelsea-Rödis såklart. Vore gött med vinst. Det borde gå hemma på Trafford.

---

Bäst just nu: Killswitch Engage - My Curse


Wallander som bloggen vill ha honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0