Försvunnen idol

Sedan hockeybildsbytartiden (ca1994-1996) har Eddie Belfour varit den här bloggens stora idol. Undertecknad har följt honom ända från Chicago-åren till förra årets chockartade framträdande i Leksands IF. En av höjdpunkterna är såklart Stanley Cup-segern med Dallas 1999. En annan är när jag fick en skitcool Belfour-mask i innebandymodell av mamma på en semester i Åbo. Men den givet största var ju förra hösten när jag hade äran att intervjua honom. Täckte Almtuna-Leksand i skabbiga Gränby ishall (efter flera veckors tjat på chef Erik T Larsson) för TV4 Upplands räkning. Efter matchen var det självklart att ta honom för en kommentar. Först nekade han, för att inte sinka sina lagkamrater som redan var på väg till spelarbussen. Envisades och till slut gav han med sig. Galet skämmigt. "O man" stönade han när han fick se att jag skulle släpa ut honom i det kalla avbytarbåset för intervju (i NHL är dom ju vana vid att journalisterna kommer in i omklädningsrummet). Såklart skämmigt igen och sjukt nervöst. Ställde mina frågor och han svarade artigt. Men jag hade såklart en fråga till. Autograf. Hade tagit med mig tre kort ur min samling, fick två signerade och trodde inte att det var sant. Eddie såg något besvärad ut men log snett, tackade för sig och småsprang tillbaka till omklädningsrummet. En av bilderna har jag nu inramad här i Gävle. Den andra ligger, tillsammans med min högskolaexamen och lite andra papper i kassaskåpet hemma hos Mamma och Tobbe i k-holm. Stort.


Anyway. Upptäckte igår till min stora förvåning att belfour.com ändrat utseende. Trodde att jag skulle få ett livstecken som varit som bortblåst sen han lämnade Leksand efter kvalserien i våras. Icke. Inte ett ord om vad karln gör nu. Han är visserligen över 40 bast men man borde ju fått höra om han lagt av. Tog då tag i saker och ting och mailade till en adress som finns på hemsidan. Inväntar nu svar.

---

Gårdagens stora succé kom som ett brev på posten. 4000 spänn i ersättning från Fritidsresor. Bettina skrev in och klagade på att det fanns barn på vårt hotell trots att det enligt hotellbeskrivningen ska vara barnfritt (Blue Couples). Jag muttrade ganska högt på bussen till flygplatsen om det efter att ha blivit väckt flera mornar av att barnfötter dunkat fram och tillbaka, fram och tillbaka över golvet i rummet ovanför. Jag har absolut inget emot barn på hotell, har varit med om mycket värre, men marknadsför man hottellet som barnfritt så ska det f-n vara det också. Tur att Bettina tog tag i det hela och skrev. Nu har vi hux flux typ halva resan till Grekland i sommar betald. Det är vad jag kallar succé.

---

Jobbar just nu med en serie om Gefle IF;s försäsong. Säga vad man vill om både Gefle IF och fotboll såhär års men har fått mer eller mindre fria händer att göra ett inslag i veckan om det ämne jag gillar mest. Sport. Första inslaget gick idag och handlade om försäsongen i stort och vilka nya spelare som finns i laget. Nästa del ska göras på onsdag och fokusera mest på den nye tränaren Urban Hammar och hans roll bredvid Pelle Olsson.




Kungen i träning med Leksand förra säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0