Schizofren

Frukost vid datorn. Fil, flingor och Bettinas hembakta rågkaka. Fina firren det.

Körigt på jobbet nu. Inför "omorganisationen" då vi går från lokal direktsändning till stockholmsbaserad modulsändning är det en ganska rörig arbetsplats jag befinner mig på. Just nu pågår den så kallade paralellkörning då vi gör allt dubbelt upp. Dels vår egen sändning som vanligt, men vi ska även serva Stockholm med material. Visserligen samma material som i sändningen vi kör ut härifrån men i olika format och längder. Utan att överdriva känner man sig i många stunder en aning schizofren.

Ska bli otroligt skönt när vi den 9 mars går över till att enbart sända från Stockholm och vi här till fullo kan koncentrera oss på att vara reportrar.

---

Det är ju mycket skidor nu. Låg och kollade på sprintstafetten igår. Snacka om att de finska damerna hade lekstuga. Vinstmarginalen måste ha varit närmare 30 sekunder till slut. En evighet i dessa sammanhang. Tråkigt nog får finnarna leva med att bli dopingmisstänkta vid såna här tillfällen. Ingen har glömt vad som hände i Lahtis 2001. I alla fall inte den här bloggen.

På tal om sprintstafett så ryser jag fortfarande när jag tänker på Björn Linds slutspurt i Turin-OS 2006. Satan vilken form han var i då. Liksom bara studsade fram på skidorna. Stod då och skrek på min praktikplats på tidningen Arbetaren i Stockholm.


Spänning på Arbetaren


Guldglädje på Arbetaren.

---

"Män som hatar kvinnor" på lördag. Jag har ganska höga förväntningar på den här. Kanske kan vi också klämma in lite hockey. Färjestad på besök i Elitseriens sista omgång.

Nu ska jag läsa Bjurmans eminenta NHL-blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0