Möte med en legend

Det finns journalister och sen finns det Journalister.

Den förstnämnde journalisten är typ jag. Färsk, nyutexaminerad lokaljournalist. Den andre heter Stefan Borg. Utrikeskorrespondent åt TV4. Det ställe han inte rapporterat ifrån är inte värt att rapportera om. New York, Bosnien, Afghanistan, Gaza. You name it. Borg har varit där.

Idag klev han hux flux in på redaktionen här i Gävle. Han är tydligen från stan och ville titta in.

Under den senaste Gaza-krisen för några månader sen hamnade han till exempel mitt i ett raketanfall några mil in i Gaza. Feta explosioner några hundra meter ifrån Borg och fotografen.

Jag passade på att fråga honom om det var det värsta han varit med om.

Borg: "- Näe, inte direkt. I Bosnien för tio år sen blev jag skottskadad. Men inget allvarligt."

Tjenare. För tio år sen gick jag i sjuan och kunde knappt stava till J-o-u-r-n-a-l-i-s-t.


Borg i TV4:s studio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0