Gör om. Köp nytt.

Det höll inte.

Några minuter efter mitt hoppfulla inlägg igår kollade jag vattenlåset igen och det hade börjat läcka igen. Avancerade svordomar ekar i lägenheten. Skruva loss och in i bilen. Genom stan upp mot industriområdet Näringen. Där skulle VVS-firman ligga som jag talat med. Kliver in och får hela kittet för 110 spänn. Som hittat, ännu billigare än jag trodde. Hem och skruva dit under viss oro. Först verkade det inte passa. Men insåg snart att jag va tvungen att byta det lilla rör som går från vattenlåset upp till handfatet. Som tur var fanns det med i succé-kittet. Dit med det, skruva åt och spola vatten. Det håller äntligen tätt.

Såhär i efterhand måste jag säga att jag är ganska nöjd med att ha bytt ut denna anordning helt själv. Jag menar, jag måste ju ändå räknas in bland Sveriges mindre händiga män. Hade dock inte klarat det utan hobbyman.se. Suverän sida.

---

Såg två perioder av Tre Kronor - Ryssland  igår (Bettina såg en period och sov den andra i mitt knä). Mattias Weinhandl måste ju få ett NHL-kontrakt snart. Killen var ju rent dominant. Det "nya" NHL med hårdare regler borde ju passa honom utmärkt. Vill minnas att han försökte en sejour i värdelösa Minesota Wild för några år sen men passade inte riktigt in. Sätt honom i en första- eller andrajedja i ett topplag och poäng kommer att produceras.
Hans prestationer växer ju bara om man också tänker på att han har typ 90% nedsatt syn på ena ögat efter en ful (rysk) hög klubba för några år sen. Tänk er själva att spela elithockey med en frostad glasruta framför ena ögat. Inte riktigt optimalt kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0