Snö

Fram till igår eftermiddag var det oklart om det skulle bli någon snö över huvudtaget i Gävle den här vintern. Sen började det snöa. Och snöa. Och snöa. Och snöa hela natten.
Och det snöar ännu i skrivande stund. 
Uppskattningsvis tre decimeter har fallit på mindre än ett dygn.


Utsikt från balkongen nu på förmiddagen.

---

Vaknade inatt med ett svärd i halsen.
Ja det kändes i alla fall så. Halsontet återvände obarmhärtigt under de första timmarna efter midnatt. Strax efter tre vaknade jag och kunde därefter inte alls somna. Tog min bok, smög upp, kokade té och satte mig med morgonrock och halsduk i läshörnan i soffan. Och där satt jag fram tills att Bettina förvånat tittade ut genom sovrumsdörren vid halv åtta. Sen var det repris av nattens NHL (Toronto-Ottawa) och sen var det frukost och nu sitter jag här och funderar på om jag ska gå till jobbet eller inte.

---

Nästa konsert är mer eller mindre spikad.
Machine Head och Hatebreed den 30/1 på Fryshuset.
Längtar redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0