Minus fjorton

Inte bara snön kom.
Kylan har lagt sig över stan och vägra släppa greppet. - 14 har väl varit standard de senaste nätterna och runt -10 på dagarna. Bara att gilla läget.


Här en som verkligen får gilla läget.

Men kanske hettar det till runt benen på bocken snart?
Jag tror precis som i fjol på juldagsnatten.

---

Förkrossande 8-3 för Leksand i seriefinalen mot Växjö. Trots alla skador verkar Strumpan få laget att fungera och det är verkligen glädjande.
Bara att tacka Brynäs och ta emot Hermansson. Kanske inte frälsaren som kommer att avgjöra borta mot SSK i sista kvalseriematchen men ändå en ruskigt viktig kugge i maskineriet. Tre baljor av honom mot Växjö gör ju inte saken sämre.

---

Nu väntar några dagar i Hundfjället tillsammans med familjen. Ska bli väldigt skönt att åka bort och koppla av. På juldagsmorgonen åker vi söderut för firande med Bettinas familj och släkt. Svarta Pärlan får bekänna färg med andra ord. Tvättade henne idag. Som ny.

Så för att vi ska överleva dessa dagar på resande fot ställde vi till med bak.
Eller rättare sagt var det mest Bettina som ställde till. Jag höll mig mest vid köksbordet och drack kaffe eller på ICA Söder och köpte bullformar.

Baket syftar främst till att täcka de dagar i Sälen som nu hägrar.

- Du fikar ju hela tiden, säger Bettina i ett uttalande.

Jag kan knappast dementera detta påstående.


Här ser vi en som kan baka bullar.


En saffransbulle föds.

---

Nu tar bloggen julledigt.
Tillbaka i mellandagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0