Elden



Lasse W var i Gävle igår.
Givetvis var vi där och hälsade på. Tillsammans med över fyra tusen andra.
Jag räknade till fyra. Bettina till åtta. Det var inte första gången vi såg denna fantastiska musiker. Så det var ju inte direkt så man ramlade av stolen när inledande (ganska mediokra) "Järnvägsspår" drogs igång.

Men det tog sig. Han rev av några från nya plattan, några från förra.

Sen kom det riktigt fina godiset.

"Brustna hjärtans höst" fullkomligt dryper av vemod (precis som mycket annat av LW) och live växer den och träffar en rakt...i hjärtat. "Åt samma håll" och "Solen i ögonen" får igång publiken ordentligt. Men höjdpunkten är ändå "Elden" med bara piano (Johan Persson) och Lasse.
Obeskrivligt fint.


Vi satt en bit ifrån.

Konsertens bottennapp var åsnan snett bakom oss på raden ovanför som först var full som ett as och förde oväsen och besvärade folk runtom. Efter två låtar var han tvungen att pissa och hela raden fick resa på sig först när han gick och sen när han kom tillbaka. Då somnade han. Sen vaknade han och spydde på golvet ungefär en halvmeter snett bakom mig. Bettina hämtade en ordningsvakt och sen var Åsnans konsert slut.

---

Norrsundets IF - IBK Runsten B   12 - 11

Jag gjorde en ganska bra match.
Tyvärr gjorde inte mina försvarsspelare det. Nog sagt om den matchen.
Nya tag till helgen.

---

Andra advent och julklappsverkstad hos oss.



Bettina är grym på att slå in. Jag fanns med som moraliskt stöd och lappskrivare.
Ett mycket bra lagarbete resulterade i en fin hög med klappar.



Några klappar är kvar men de flesta är nu inköpta och inslagna. I ganska god tid va?



Vår grymma adventsljusstake är lika grym i år. Tycker vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0