Äntligen vinst


IK Brynäs - IBK Runsten B   9 - 13

Vi dominerade matchen fram till början av tredje då vi precis som vanligt släpper in motståndaren.
Vid ställningen 8-11 och ca tio minuter kvar skadar sig A-lagsmålisen och det blir ett hastigt och mycket oväntat inhopp för mig. Helt ouppvärmd och småkrasslig rakt in i kassen. Blev bara ett insläppt samtidigt som vi tar tag i matchen igen.
Ett målvaktsbyte ger ofta effekt. Det får utespelarna att vakna till och bli mer taggade. Kan låta märkligt men det är idrottspsykologi 1.0.

Nu ligger vi sexa eller femma i tabellen. På lördag möter vi serieledande IBK Alba B. Upplagt för kamp. Men vi måste alla höja oss ett par snäpp om det ska finnas chans till poäng där.

---

-Jag känner mig lite vinglig just nu.
-Jag känner att jag inte riktigt kan gå rakt.
-Det känns lite som om jag är på en båt.

Allt sagt av Bettina inom loppet av en minut idag på förmiddagen efter en blöt julfest med jobbet igår.

---

För ett år sen:


Kommentarer överflödiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0